Jumaat, 8 Februari 2013

BERTEPUK 2 BELAH TANGAN

Assalamualaikum readers!


gambar diculik dari bhmpics.com

   Agak lama jugak aku tak update blog ni. Ohh ya! For you guys info, aku baru sahaja menghabiskan paper final 2 hari lepas. Habis sahaja paper, aku terus call daddy aku mintak tolong ambil aku. And for sure, mesti ada penyibuk. Sibuk je nak tumpang sampai terminal. Huh! Ahaha. Kita gurau je okay awak? :P Jangan ambil hati.

   Now, masuk kepada tujuan aku tulis entri kali ni. Dalam entri kali ni ada jugak unsur-unsur jiwang and also not to be forgotten unsur-unsur kekeluargaan. Kalau agak agak tak serasi dengan unsur-unsur sebegini, boleh klik je pangkah kat hujung belah kanan tuh okay? :)

   Okay. Dalam percintaan, to make it happen, it must be come from both side. Maksud aku, kalau kita suka kan seseorang itu, and orang tuh balas balik perasaan tuh, baru lah macam ngam. Tapi kalau kita sorang je membabi buta suka kat dia, but dia tak ada perasaan langsung kat kita, itu kira nya macam PERASAN, BERTEPUK SEBELAH TANGAN.

   Next, kalau masa bercinta tuh, adat lah bergaduh sana, bergaduh sini. And I'm reaaaaaally sure that dalam banyak banyak pergaduhan, one o the reason mesti sebab CURANG. Well, dalam kes ini, kalau yang curang tuh girlfriend kau, kau tak boleh nak salahkan jantan yang menjadi punca pertelingkahan korang. Or orang ketiga tuh. Kalau tak sebab girlfriend kau yang melayan, takde ah benda ni jadi. And same goes to guys. 

   In addition, kata kan lah sekarang ni korang tengah belajar, macam aku, parent kau harapkan kau berjaya, hantar kau belajar tinggi tinggi, bayar fees mahal mahal, tapi kalau kau sendiri takda usaha nak belajar and buat tutorial, ponteng lecture sana sini, macam mana nak berjaya kan? Tak guna jugak. So, kau pon kena lah usaha, belajar sungguh sungguh then tawakal.

   So, conclusionnya, apa apa pon kita buat dalam dunia ni, semuanya ada dua pihak. Macam kalau kita berdoa kat tuhan tapi kalau kita sendiri takde usaha, macam mana nak makbulkan doa kita tuh. Kan?

   Well, sampai sini je lah yang mampu aku coretkan. Hope dapat bagi pengajaran sikit sebanyak kat korang semua. Thanks sebab spend time baca.

Tiada ulasan: