Khamis, 24 Januari 2013

Us called GIRL

Assalamualaikum..

   Sebelum aku start entri kali ni, aku nak ucapkan Salam Maulidur Rasul kepada semua yang baca blog aku ni. Masih belum terlambatkan? Jam baru menunjukkan 10.32 PM pada saat aku menulis ni. So, sama sama lah kita berselawat keatas nabi dan banyak banyak mengingati dirinya. Maksud aku, bukan masa Maulidur Rasul sahaja korang ke ingat, ingat lah sepanjang masa kalau boleh. Insya-Allah, akan diberi shafaat suatu hari nanti. Amin..

   Next thing aku nak cakap is, SORRY sebab dah lama tak update blog ni. Huhu. Busy 'kot'. And maybe sebab tiada ilham untuk menulis. Daripada berbasa-basi, baik lah ada sedikit pengetahuan. Ye dak?

   Us called girl? Agak-agak apa yang aku nak cakap pasal kaum hawa ini? Well, tak banyak aku nak cakap pon.

   Bila seseorang perempuan bertanyakan soalan yang serious kepada lelaki, kadang kadang, perempuan tuh dah tahu pon benda yang sebenar. Dia tanya lelaki tuh sebab nak kepastian. And another thing is HONESTY. Perempuan tuh nak tengok lah sama ada lelaki itu berterus terang atau pon tidak.

   Kalau lelaki itu berkata tidak benar, perempuan itu mungkin masih boleh mengukir senyuman atau hanya berdiam diri. Tapi jauh dalam hati dia, dia akan berasa sungguh kecewa.

   Tetapi, cuba kalau lelaki itu berkata benar, dia akan berasa sangat gembira kerana lelaki itu berterus terang.

   Mungkin ada sebab jugak kenapa lelaki itu menipu. Mungkin kerana tidak mahu menyakiti. Tetapi tahukah bahawa menipu itu lagi menyakitkan? Berpeganglah, HONESTY IS THE BEST POLICY.

 

   I think, that's all for today. Take care guys. Ohh! Before I forget. Next week, is my final exam. Scary ey? Wish me luck!. :)


Tiada ulasan: